Staatssecretaris van Klimaat en Groene Groei, Jo-Annes de Bat, bezocht vandaag ons batterijproject in Dronten. De staatssecretaris deed dat samen met Gedeputeerde Harold Hofstra van de provincie Flevoland en burgemeester Jean Paul Gebben en wethouder Lazise Hillebregt van de gemeente Dronten.
Ze werden ontvangen door Begro-directeur Anne de Groot, projectdirecteur Casper Sparreboom van Begro en projectmanager Stefan Hartman van Ventolines.
De vertegenwoordigers van de drie bestuurlijke lagen – rijk, provincie en gemeente – waren zeer geïnteresseerd in het project en werden op de bouwlocatie bijgepraat over het batterijproject, het functioneren van een grootschalige batterij in het energiesysteem en over de interactie met de energiemarkt.
Op de foto v.l.n.r.: Begro-directeur Anne de Groot, gedeputeerde Harold Hofstra, staatssecretaris Jo-Annes de Bat, wethouder Lazise Hillebregt, projectmanager Stefan Hartman (Ventolines), burgemeester Jean Paul Gebben en Begro-projectdirecteur Casper Sparreboom.

Terwijl de overheden door directeur Anne de Groot worden bijgepraat over het batterijproject, wordt hard doorgewerkt aan de installatie, onderweg naar de fase van inbedrijfstelling. Foto’s: ©Mischa Massink

